Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-06-03

A A A POLEĆ DRUKUJ

Europejczycy na wakacjach. Wyniki badania Holiday Barometer 2014

Grupa Europ Assistance wraz z Instytutem badawczym Ipsos przeprowadziła kolejne już badanie Holiday Barometer 2014. Badanie to sprawdza corocznie plany wyjazdowe Europejczyków z Wielkiej Brytanii, Belgii, Niemiec, Francji, Austrii, Włoch oraz Hiszpanii.

Wśród badanych Europejczyków, 54% zadeklarowało, że z pewnością wyjedzie na wakacje latem 2014 roku. Po dość dużym spadku w 2012 roku (z 66% do 58%), plany wyjazdowe Europejczyków stabilizują się.

Koniec kryzysu?

Główną przyczyną zaniżenia tych wyników w poprzednich latach był kryzys ekonomiczny skłaniający badanych do większych oszczędności. Podczas badania pytano respondentów, w których kategoriach są w stanie oszczędzać - wakacje znalazły się na trzecim miejscu z wynikiem 14%. Europejczycy najczęściej oszczędzają na zakupach ubrań (17%) oraz rozrywkach (14%). Jednakże, pytani wprost o to, czy planują oszczędzać na wakacjach, większość Europejczyków planuje tylko trochę obniżyć wakacyjne koszty (45%) lub wcale nie zmieniać swoich planów (22%). W tej ostatniej grupie znajdują się głównie Belgowie (48%), Austriacy (41%) i Francuzi (39%).

Średni budżet przeznaczony na wakacje 2014 przez przykładowego Europejczyka to 2 210 Euro (o 110 Euro więcej niż w ubiegłym roku). Największy średni budżet wakacyjny zakładają Anglicy, przeznaczając na ten cel 2 932 Euro i jest to wynik wyższy o 129 Euro niż w ubiegłym roku. Najmniejszy średni budżet wskazali Hiszpanie – 1 723 Euro (choć i tak wyższy o 116 Euro niż w zeszłorocznych deklaracjach).

Wyjeżdżamy by odpocząć

Pytani o powód wyjazdu Europejczycy w zdecydowanej większości odpowiadają: odpoczynek (62%). Na aktywne zwiedzanie wybiera się co trzeci respondent. Co czwarty badany Europejczyk wyjedzie by spędzić czas z rodziną, a także poznać inną kulturę.

Najbardziej popularnym kierunkiem wakacyjnym jest Europa, w której wakacje planuje spędzić 76% Europejczyków, a najchętniej odwiedzanymi europejskimi krajami są Francja, Włochy i Hiszpania. Do Ameryki Północnej wyjedzie 3% badanych, Amerykę Południową zwiedzi 2% respondentów, natomiast Afrykę i Azję odwiedzi odpowiednio 3% i 1% Europejczyków.

Europejczycy zdecydowanie preferują tereny nadmorskie. Taki kierunek wakacji wybierze 62% z nich. W góry natomiast wybiera się 18% badanych, na prowincji urlop spędzi 17% respondentów. Tyle samo wybierze się na objazdowe wycieczki campingowe, a do miast pojedzie 16% Europejczyków. 

Rezerwacje online coraz popularniejsze

Zdecydowana większość Europejczyków (72%) samodzielnie zorganizuje swój wyjazd wakacyjny. Niemal 60% wykorzysta w tym celu Internet. Jeśli natomiast chodzi o czas organizacji wyjazdów, w 71% europejski urlop będzie zorganizowany z wyprzedzeniem czasowym. Na wakacje typu „last minute” skusi się 28% badanych. Wakacje na ostatnią chwilę cieszą się największą popularnością wśród Włochów (44%) i Hiszpanów (27%), zaś Niemcy (80%) i Austriacy (81%) przeznaczą więcej czasu na zaplanowanie urlopu.

Świadomi podróżnicy

Badanie Holiday Barometer sprawdziło również największe obawy Europejczyków związane z podróżowaniem. Niemal połowa badanych (45%) obawia się problemów zdrowotnych, które dotknąć mogą podczas wakacji ich lub towarzyszy podróży, a także problemów zdrowotnych bliskich, którzy pozostaną w domu (42%). Kolejną obawą Europejczyków jest utrata dóbr osobistych (bagażu, dokumentów, pieniędzy) – 36% wskazań oraz wypadki komunikacyjne (katastrofa lotnicza, wypadek samochodowy lub kolejowy) wskazane przez 36% badanych. Co trzeci Europejczyk obawia się również różnych zdarzeń związanych z pozostawionym mieszkaniem (zalania, włamania lub pożaru), a także ataku terrorystycznego.

W tegorocznym badaniu wyraźnie widać wzrost świadomości ubezpieczeniowej Europejczyków. Większość z nich (60%) wykupi na wakacje ubezpieczenie i to bezpośrednio w towarzystwie ubezpieczeniowym lub firmie oferującej usługi assistance. Z oferty ubezpieczeniowej agencji turystycznej skorzysta 17% badanych, zaś z oferty online lub oferty banku – 8% badanych.

Badanie Holiday Barometer prowadzone jest corocznie od 2005 roku przez Grupę Europ Assistance.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS