Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2017-03-07

A A A POLEĆ DRUKUJ

Dynamiczny RUCH na rynku usług kurierskich

150x110

Rynek usług kurierskich rośnie niezwykle dynamicznie i wszystko wskazuje na to, że trend ten będzie się nadal rozwijał. W sektorze tym przybywa usługodawców, a także udogodnień dla klientów, które mają stanowić przewagi konkurencyjne i przesądzać o ewentualnym sukcesie marki.

Obok znanych od lat firm, coraz bardziej popularną usługą kurierską staje się Paczka w RUCHu. To usługa logistyczna umożliwiająca nadawanie i odbieranie przesyłek w punktach RUCH i punktach partnerskich zlokalizowanych na terenie całego kraju. Firma, która parę lat temu kojarzona była przede wszystkim z kioskami, w kilka lat stała się również operatorem logistycznym, konkurując z największymi przedsiębiorstwami kurierskimi w Polsce. Marka, posiadając potencjał w postaci rozwiniętej sieci logistycznej i możliwości dotarcia nawet do najmniejszych miejscowości, zdecydowała się poszerzyć swój zakres usług. Każdego dnia, tak jak przewożona jest prasa, tak samo przewożone są przesyłki Paczki w RUCHu.

Podstawa to dobra strategia

W branży logistycznej miarą sukcesu jest dostarczalność paczek i zadowolenie klienta. Oba elementy wystawiane są na próbę np. w okresie Świąt, kiedy zamówień i pracy jest szczególnie wiele. Wówczas okoliczności weryfikują często profesjonalizm firmy kurierskiej i decydują tym samym o przywiązaniu Klienta, bądź jego utracie. Dlatego w przygotowaniach do wspomnianego okresu podstawą jest odpowiednia strategia. Pewne scenariusze, zarówno te optymistyczne, jaki i pesymistyczne można przewidzieć i opracować wcześniej np. w postaci modeli kryzysowych wraz z mechanizmami ich rozwiązania. Dzięki takim działaniom zapobiegamy nieprzewidzianym sytuacjom, które mogłyby w tym czasie mieć miejsce.

Wiedząc, że okres świąteczny wiąże się ze zwielokrotnieniem ilości paczek, dużo wcześniej wzmacniamy nasze zasoby personalne na wszystkich etapach procesu, tak aby zapewnić Klientom jak najlepszą jakość świadczonych usług. Wypracowane wcześniej standardy oraz system kontroli pozwalają nam na sprawną i skuteczną obsługę przesyłek także w okresie zwiększonego wolumenu. Zawsze i także wtedy, każdą przesyłkę traktujemy ze szczególną uwagą – mówi Robert Giersz, Dyrektor Biura Commerce i Szef Paczki w RUCHu.

Proste i skuteczne narzędzie komunikacji z klientem

Elementem przemyślanej strategii jest też odpowiednia komunikacja. W usłudze Paczka w RUCHu postawiono na automatyczną komunikację SMS, dzięki której Klient jest informowany o statusie przesyłki. SMS powiadamia, że paczka dotarła na miejsce i oczekuje na odbiór w wybranym punkcie. Tą drogą przekazywany jest również kod, dzięki któremu można ja odebrać. Ta funkcja zdecydowanie ułatwia procesy logistyczne, a także stanowi duże udogodnienie dla Klienta.

Dlaczego SMS? SMS-a można przeczytać praktycznie zawsze i wszędzie, ponieważ telefon jest naszym niemalże nieodłącznym towarzyszem. Dzięki temu Klienci mogą szybko reagować na wiadomości i spora część z nich odbiera paczkę w maksymalnie krótkim czasie po ich otrzymaniu. Oprócz tego, że SMS to szybki sposób komunikacji, to również bardzo prosty – w swojej treści zawiera krótkie, ale kluczowe informacje, które umożliwiają odbiór paczki. Oczywiście, w ramach uzupełnienia, do kontaktu z Klientami używamy również e-maili, gdzie zawieramy już bardziej szczegółowe informacje. SMS to jednak doskonałe narzędzie bazowe, które bez problemu, dzięki Platformie SerwerSMS.pl, możemy zintegrować z naszymi systemami – wyjaśnia Giersz.

W ostatnim okresie Paczka w RUCHu notuje coraz większe udziały w rynku. W roku 2016 zrealizowała niemal 100% więcej dostaw niż w roku ubiegłym. Jest to w dużym stopniu spowodowane satysfakcją Klientów z efektów świątecznych wysyłek, a co za tym idzie budowaniem się ich lojalności. Zapotrzebowanie na usługi kurierskie rośnie w ogóle, a zainteresowanie usługą Paczka w RUCHU wynika również z rozwoju samej usługi oraz tego, że coraz więcej sklepów internetowych oferuje ten rodzaj odbioru swojego towaru. Współcześni Klienci doceniają bowiem fakt, że mogą odebrać swoje paczki bez stania w kolejkach, dogodnym czasie, w drodze do/z pracy.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS