SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bezpieczny Internet i Tidal w Canal+ Polska. UOKiK stawia zarzuty

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty Canal+ Polska dotyczące oferowania części klientom dodatkowych usług: Bezpieczny Internet oraz Music+ Premium z platformą Tidal. - Nie zgadzamy się z zarzutami, jednak wychodząc naprzeciw prezesowi UOKiK i zachowując nasze prokonsumenckie podejście będziemy wnosić o wydanie decyzji zobowiązującej, tak aby zrekompensować klientom niedogodności, których mogli doznać - zapowiada firma.

Według ustaleń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów klientom Canal+ Polska przy zawieraniu umowy dotyczącej internetu mobilnego lub telefonii mobilnej informowano o usługach dodatkowych: Bezpieczny Internet z oprogramowaniem antywirusowym oraz Music+ Premium z platformą streamingową Tidal.

Użytkownikom przekazywano, że będą mogli z jednej lub obu opcji zrezygnować po zawarciu umowy. Przy czym nie pytano ich, chcą aktywować te usługi, tym samym firma nie uzyskiwała zgód klientów.

CZYTAJ TEŻ: Canal+ przeprasza za reklamy w transmisjach z Ligi Mistrzów

Tymczasem Bezpieczny Internet i Music+ Premium po okresie darmowym stawały się płatne, o ile użytkownicy wcześniej z nich nie zrezygnowali. Miesięczna cena za pierwszą to 3 zł lub 9 zł, a za drugą - 19,99 zł.

Canal+ Polska z zarzutami od UOKiK

Prezes UOKiK postawił w tej sprawie zarzuty Canal+ Polska. W komunikacie podkreślono, że Urząd kwestionuje praktyki polegające na automatycznym uruchamianiu usług dodatkowych i pobieraniu płatności za nie, bez uzyskania na to wyraźnej zgody konsumentów, a wątpliwości budzi obarczanie ich odpowiedzialnością za brak rezygnacji z tak włączonych usług.

- Od dawna apelujemy do przedsiębiorców, aby zapewniali swoim klientom rzeczywistą możliwość wyboru i oceny, czy chcą uruchomić usługi wykraczające poza świadczenie główne i jego kwotę. Po stronie przedsiębiorcy jest uzyskanie od konsumentów wyraźnej zgody na każdą dodatkową płatność za taką usługę, najpóźniej w chwili zawierania umowy - skomentował prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

CZYTAJ TEŻ: Zmiany w cennikach Canal+ i Polsat Box

Canal+: klienci byli należycie poinformowani, zrekompensujemy niedogodności

Co na to Canal+ Polska? W odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl biuro prasowe firmy podkreśliło, ze usługi Bezpieczny Internet i Music+ Premiu stanowiły integralną część  umów z klientami na dostęp do intenetu mobilnego czy telefonii komórkowej. - Oznacza to, że warunki promocji dla usług dodatkowych określające m.in. długość okresu bezpłatnego, wysokość opłaty czy zasad wyłączenia były w sposób wyraźny opisane i przedstawione w podpisywanej przez klienta umowie - podkreśla operator.

- Konsultanci Canal+ w rozmowach z Klientami podkreślali dodatkowo, że zawierając umowę na dostęp do internetu mobilnego lub telefonii komórkowej zostaną im aktywowane wspomniane usługi oraz informowali o warunkach promocji zawartych w umowie, w tym w szczególności o wspomnianym okresie bezpłatnym i zasadach wyłączenia. Takie informacje znaleźć można było również na materiałach promocyjnych. W naszej ocenie Klienci podpisując umowę byli więc należycie poinformowani o warunkach, na jakich udostępniane są im usługi dodatkowe oraz wiedzieli, że mogą wyłączyć usługę w dowolnej chwili - w tym również przez zakończeniem okresu bezpłatnego - podkreśla spółka. Zaznacza, że duża część klientów nie zdecydowała się wyłączyć usług w tym okresie i korzystała z nich także później.

Firma podkreśla, że „działa z poszanowaniem Klientów, dlatego reklamacje od Klientów w zakresie omawianych usług dodatkowych były w zdecydowanej większości rozpatrywane na ich korzyść, nawet jeśli nie były zasadne”,  przy czym „skala takich reklamacji była niewielka”.

Canal+ Polska nie zgadza się z zarzutami prezesa UOKiK. - Jednak wychodząc naprzeciw prezesowi UOKiK i zachowując nasze prokonsumenckie podejście będziemy wnosić o wydanie decyzji zobowiązującej, tak aby zrekompensować klientom niedogodności, których mogli doznać - deklaruje.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

We wtorek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił, że prezes UOKiK zobowiązał właściciela UPC Polska do zwrotu opłat klientom, którym bez ich zgody aktywowano dodatkowe usługi w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie”.

W 2023 roku grupa kapitałowa Canal+ Polska przy nieznacznym wzroście przychodów - o 0,5 proc. 2,55 mld zł - zarobiła na czysto 22 mln zł mniej niż przed rokiem. Zmalała też dywidenda, którą firma wypłaci swoim akcjonariuszom.

Dołącz do dyskusji: Bezpieczny Internet i Tidal w Canal+ Polska. UOKiK stawia zarzuty

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Do UOKiK
A kiedy UOKiK weźmie się za oferty i operatorów, gdzie wielkimi literami pokazuje się ceny tylko za kilka pierwszych miesięcy... a dopiero małym druczkiem jest cena za miesiące kolejne.
Tak samo powinno być zabronione reklamowanie cen, które z góry zakładają że klient wyraża tzw. "zgody marketingowe".
odpowiedź
User
Ua
Czy to ten sam canal plus który promuje i sprzedaje patologiczne gale fame MMA?
odpowiedź
User
Jose
UOKiK powinien wziąć się za ich oferty na stronach i w salonach. Brak cennika itd
odpowiedź