SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polo TV dominuje na rynku kanałów muzycznych, Viva traci

W styczniu 2013 roku już siódmy miesiąc z rządu liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Liderująca dotąd Viva Polska spadła na ostatnią pozycję podium.

Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w styczniu 2013 roku wyniósł 0,56 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on aż o 116,1 proc. Stacja ta tak wysoki wynik zanotowała m.in. dlatego, iż nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował drugie miejsce.

Z czwartej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 133,2 proc. i ostatecznie wyniósł on 0,45 proc. Stacja ta jednak, podobnie jak Polo TV, nadaje także naziemnie na MUX-1.

Dopiero na ostatnią lokatę podium w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w styczniu br. zmniejszył się o 29,1 proc. do 0,35 proc. - był to jednocześnie jedyny spadek w rankingu.

Największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał iTV, zajmujący miejsce piąte. Jego udział poszedł do góry o 144,2 proc. i wyniósł 0,19 proc.

Z kolei największym spadkiem w rankingu dotknięta została zajmująca ostatnią pozycję stacja Kino Polska Muzyka, której udział spadł o 40 proc. do poziomu 0,02 proc. Kanał ten od września ub.r. nie jest już dostępny w Cyfrze+, pozostał jedynie w ofercie sieci kablowych (więcej na ten temat).

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po jednak sporym spadku o 27,8 proc. wyniósł 0,14 proc. Natomiast udział konkurencyjnego AXN Spin wyniósł 0,02 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego AXN Spin włączony został w styczniu br.

styczeń wszyscy 4+
2012 2013
Stacja AMR SHR % AMR SHR %
Polo TV 18 102 0,261 40 210 0,564
Eska TV 13 384 0,193 32 100 0,450
VIVA Polska 34 083 0,491 24 809 0,348
4fun.tv 17 845 0,257 20 455 0,287
ITV 5 327 0,077 13 418 0,188
TV.DISCO - - 6 622 0,093
VH 1  2 272 0,033 2 337 0,033
Rebel.tv 727 0,010 1 194 0,017
Kino Polska Muzyka 1 767 0,025 1 071 0,015
Wirtualnemedia.pl
MTV Polska 13 004 0,187 9 649 0,135
AXN Spin - - 1 067 0,015


Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca czwartego. Jej udział wzrósł tutaj o 89,2 proc. do poziomu 1,23 proc. Z pozycji lidera na drugą pozycję spadła Viva Polska (1,09 proc. udziału, spadek o 4,8 proc., zdecydowanie niższy niż wśród wszystkich widzów). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do Polo TV (1,07 proc., + 58,2 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem średniego udziału (aż o 198,8 proc. do poziomu 0,25 proc.) pochwalić się mógł kanał ITV. Z kolei najwięcej stracił VH 1 - było to 13 proc. Jego udział wyniósł 0,06 proc.

styczeń wszyscy 13-29
2012 2013
Stacja AMR SHR % AMR SHR %
Eska TV 6 551 0,648 11 852 1,226
VIVA Polska 11 593 1,147 10 553 1,092
Polo TV 6 859 0,679 10 375 1,074
4fun.tv 7 506 0,743 7 147 0,739
ITV 824 0,082 2 371 0,245
TV.DISCO - - 1 621 0,168
VH 1  701 0,069 575 0,060
Rebel.tv 249 0,025 358 0,037
Kino Polska Muzyka 53 0,005 53 0,005
Wirtualnemedia.pl
MTV Polska 5 474 0,542 4 214 0,436
AXN Spin - - 350 0,036


Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w styczniu 2013 roku był program „Weekend z Samanthą Fox”, który na antenie Polo TV obejrzało 191 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż osiem miejsc. Po jednej lokacie przypadło programom z Eska TV i Viva Polska.

Raport top programów wszyscy 4+
Program Stacja AMR SHR %
WEEKEND Z SAMANTHA FOX /PROG.MUZ.POL./ Polo TV 191 411 1,65
WEEKEND ZE SCOOTEREM /PROG.MUZ.POL./ Polo TV 176 689 2,13
DISCO RELAX Polo TV 167 843 1,70
DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/ Polo TV 158 165 1,28
DISCO POLO PRAWDZIWA HISTORIA /PROG.MUZ.POL./ Polo TV 156 897 0,98
WEEKEND Z JANKESEM Eska TV 148 700 2,02
WEEKEND Z 90'S /PROG.MUZ.POL./ Polo TV 147 432 1,28
POZEGNANIE LATA W ILOWIE /KONCERT/ Polo TV 142 292 1,12
SZAL CIAL VIVA Polska 141 115 0,87
MASTERS MUSIC BOX /PROG.MUZ/ Polo TV 137 923 1,02


Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Dołącz do dyskusji: Polo TV dominuje na rynku kanałów muzycznych, Viva traci

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fan muzy
Wszystkie stacje muzyczne to szajs, niestety.
0 0
odpowiedź
User
Bruce
Największy wzrost udziału zanotowało iTV, a nie Eska - 144% vs 133%.
0 0
odpowiedź
User
exmartino
A gdzie STARS TV ??
0 0
odpowiedź